Senti che bel vento...... si cambia!

Senti che bel vento...... si cambia!

27/02/12

27 Febbraio 1511: insurrezione contadina



[Antonio Savorgnan inscenò un attacco imperiale a Udine (in realtà si trattava di soldati cividalesi comandati da Alvise da Porto, suo nipote), chiamando a raccolta la popolazione per la difesa della città...]

Tratto da:
http://it.wikipedia.org/wiki/Crudele_gioved%C3%AC_grasso

13/02/12

CARTA GIOVANI EUROPEA

Anche il comune di Muzzana del Turgnano ha aderito a questo progetto. La biblioteca comunale è il punto di tesseramento, presso cui i ragazzi, muniti di documento di identità e fotografia formato tessera, potranno richiedere il rilascio gratuito della "Carta giovani Europea".
Tutti i giovani che hanno meno di 30 anni possono avere accesso alla Carta giovani. Tutte le convenzioni attivate sono visibili sul sito www.cartagiovani.it.
Per il comune di Muzzana del Turgnano il tesseramento inizierà a partire dal 15 Febbraio 2012.
Si ricorda che le tessere verranno assegnate cronologicamente ai primi 80 giovani che ne faranno domanda compilando il modulo di richiesta scaricabile sul sito del comune (http://www.comune.muzzanadelturgnano.ud.it/Notizia.999.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=917&tx_ttnews[backPid]=1014&cHash=9a19a5c009) o richiedendolo presso la Biblioteca Comunale.
Il modulo dovrà essere riconsegnato al Comune tramite:
1. fax del Comune al numero 0431-697869
2. consegna a mano presso l'Ufficio Protocollo del comune negli orari di apertura al pubblico (dal Lunedì al Venerdì 10.30 - 12.30, Lunedì e Mercoledì 16.00 - 18.00)
3. spedizione via mail all'indirizzo comune.muzzanadelturgnano@certgov.fvg.it
Successivamente i primi 80 giovani verranno contattati per il ritiro della stessa.

05/02/12

Fonts pe leç 482/99: comunicât stampe dal Comitât 482

Ripuartin il comunicât stampe dât fûr dal Comitât 482 su la assegnazion dai fonts de leç statâl 482/99 (tutele des minorancis linguistichis storichis) pal 2012:

Fonts pe leç 482/99: o sin ae farse!

Juste cumò il Dipartiment pai afârs regjonâi de Presidence dal Consei dai Ministris al à dât fûr la circolâr su la assegnazion dai fonts previodûts de leç statâl 482/99 pal 2012 (ancje se formalmentri a son calcolâts pal 2011) e il cuadri che indi ven fûr al è di sgrisulâsi. Cun di fat, i bêçs metûts par dutis lis dodis comunitâts minorizadis ricognossudis dal Stât talian cu la 482 a son juste 1.768.792 euros. Di chescj a rivaran inte Regjon autonome Friûl – Vignesie Julie 362.200 euros: 240.608 pal furlan, 108.605 pal sloven e 12.987 pal todesc.
Il Guvier Monti, tal cidin plui totâl, al à rivât a fâ fintremai piês di chel che al veve fat il Guvier Berlusconi tal 2010 cuant che par garantî i dirits linguistics des dodis minorancis ricognossudis a jerin stâts metûts sì e no 2 milions di euros e al Friûl – Vignesie Julie i jerin rivâts uns 465 mil euros. No sin nancje a di un sest des risorsis dadis fûr pôcs agns indaûr…
Prime o vin vût di spietâ passe cincuante agns par che si des forme a un dai principis di fonde de Costituzion republicane (art. 6) par mieç de leç statâl 482. Po, passâts plui di dîs agns che chê leç e je stade fate buine, o sin inmò che o spietìn che e tancj dai siei contignûts a sedin metûts in vore. Cumò lis risorsis plui che scjarsis metudis dai diviers guviers talians par meti in vore la 482 a deventin juste fruçons. Si disarà che, in timps di crisi, ducj a àn di meti dal lôr. Nô invezit si domandìn parcè che a paiâ a àn di jessi simpri chei.
Il Guvier, di fat, al spint di plui par fâ svolâ par dîs oris un cjacebombardîr Tornado che no par garantî, par un an a dilunc, i dirits linguistics di furlans, slovens e todescs dal Friûl – Vignesie Julie: o sin pardabon rivâts ae farse!
Al è pussibil che cualchidun, un tic dûr di çucje, al contindi che a son lis autoritâts europeanis a domandânus chescj sacrificis. Alore ur ricuardìn che te “Tierce Opinion su la Italie” dade fûr l’an passât dal Consei de Europe su la metude in vore de Convenzion cuadri pe protezion des minorancis nazionâls si diseve a clâr che za ta chê volte i tais fats a riscjavin di vê “consecuencis une vore seriis pes minorancis” e che a jerin plui che justificadis lis pôris di cui che, a tacâ dai furlans, si viodeve intai fats impedît di “promovi pardabon i dirits dai membris di chestis comunitâts”.
Se e je vere che aromai la uniche reson par difindi la specialitât dal Friûl – Vignesie Julie e je la presince maioritarie di comunitâts che a fevelin une lenghe proprie divierse di chê dal Stât, ancje su la fonde di cheste ultime maçade che nus àn dât, al devente sante scugne che i rapresentants de nestre Regjon a tratin cun Rome il trasferiment totâl des competencis e des risorsis par cierts setôrs a tacâ propit de difese e de promozion des lenghis minorizadis e de organizazion scolastiche (il câs di Migjee – passaitnus il zûc di peraulis – al fâs scuele!). Cuale ocasion miôr par fâlu de taule di lavôr Stât – Regjon che e varès di nassi dopo dal incuintri a pene stât tra il president dal Guvier talian Mario Monti e chel regjonâl Renzo Tondo? Al è in zûc l’interès coletîf des nestris comunitâts. Par chest o sperìn che Zonte e Consei regjonâl dal Friûl – Vignesie Julie, adun cui parlamentârs elets inte nestre regjon, a lassin di bande i prejudizis ideologjics e a tachin a batisi pai nestris dirits denant dal guvier talian.

Il puartevôs dal Comitât 482
Carli Pup